這次要分享的是一個很久前的影片了
表演者是鄉村樂的大師Chet Atkins
內容是在思念已過世很久的父親
以下是表演連結:







開唱前他說:
"You know every time I look at the mirror, I see my dad.
I think that's why the song means so much to me..."



然後是歌詞:

When I was young my dad would say 
"C'mon son let's go out and play"
Somtimes it seems like yesterday

Then I climbed up the closet shelf
When I was all by myself
Grab his hat and fixed the brim
Pretended I was him

No matter how hard I try
No matter how many tears I cry
No matter how many years go by
I still cant say goodbye

He alway took care of mom and me
We all cut down the Christmas tree
He always hve time for me

Wind blows the tree
Streetlight is still shine bright
Their all looks the same
But I miss my dad tonight

I walked by the Salvation Army store
Saw a hat like my daddy wore
I tried it on and fixed the brim
Still trying to be like him

No matter how hard I try
No matter how many years go by
No matter how many tears I cry
I still cant say goodbye


然後是小弟不成材的翻譯:

小時候我爸會跟我說:「兒子,來,我們出去玩」
像是昨天才發生的事一樣

當我一個人孤單時
我會爬到衣櫥裡
拿起爸爸的帽子
整一整帽緣 假裝我是他

無論我多努力嘗試
無論我流過多少淚
無論經過多少年
我還是無法說再見

他一直照顧著媽媽和我
我們一起砍下聖誕樹回家布置
他總是有時間陪我

風吹過樹梢
路燈依舊發出亮光
一切看起來都和往常一樣
但是今夜我特別想念我父親

當我走進一間救世軍商店
看到一頂帽子像是父親以前戴過的
我將它拿起來戴在頭上
整一整帽緣 依舊試著想要像他

無論我多努力嘗試
無論經過多少年
無論我流過多少淚
我還是無法說再見

arrow
arrow
    全站熱搜

    賴奕安 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()